بهترین مکمل های چربی سوز

بهترین مکمل های چربی سوز

بهترین مکمل های چربی سوزی و عضله سازی در بازار بسیار هستند و گاها ورزشکاران را دچار سردرگمی می کنند. در این پست از سایت تناسب طلایی به بررسی و معرفی تعدادی از بهترین مکمل های چربی سوز بپردازیم. همواره تمام متخصصان تغذیه بین مکمل های غذایی و مصرف مواد غذایی، مصرف مواد غذایی را انتخاب کرده اند. اما گاها  ورزشکاران به دلایل مختلف به سمت مکمل های غذایی سوق پیدا میکند. بسیاری از مردان و زنان ورزشکاران برای کم کردن چربی بدن خود به دنبال بهترین مکمل های چربی سوزی می باشند. 

مواد طبیعی وجود دارد که می تواند اثرات آنابولیک یا عضله سازی را در بدن ایجاد کند. به همین ترتیب، مکمل هایی با این مواد طبیعی وجود دارد که می تواند میزان متابولیسم را افزایش دهد و در نتیجه به شما این امکان را می دهد که سریع تر و موثرتر چربی های خود را بسوزانید و از بین ببرید. به همین دلیل شما باید مکمل های چربی سوز مؤثری را به برنامه خود برای ساخت عضلات و سوختن چربی اضافه کنید. 

مکمل های پروتینی (عضله بیشتر، چربی کمتر)

انواع مکمل های چربی سوز - پروتئین

مکمل های چربی سوز – پروتئین

بدن به پروتین برای بازسازی عضلات آسیب دیده در حین انجام حرکات قدرتی بدنسازی نیاز دارد. (عضله سازی : با فشار آوردن در حین تمرین، در ماهیچه های شکست هایی به وجود می آید که با بازسازی آن ها افزایش حجم عضله را نتیجه میدهد). برای بازسازی عضلات بدن به صورت خاص نیار به آمینو اسید دارد. آمینو اسید پایه و ساختار هایی هستند که با ترکیب آن ها پروتین ها ساخته می شوند. پروتئین وی (Whey) سریع ترین پروتئین هضم شونده است بنابراین بهترین انتخاب برای تغذیه پس از تمرین است. مخلوط پروتئین وی (Whey) با پروتئین هایی که کند هضم و جذب آن ها کند تر است می توان پروتئین را تولید کند که برای مدت طولانی تر آمینواسید مورد نیاز را در اختیار عضلات قرار دهد. ترکیبات مخلوط با پروتئین می توان پروتئین تخم مرغ، پروتئین کازئین، سویا و گندم باشند. مکمل های پروتئین را بنابراین می توان جزیی از مکمل های چربی سوز باشد.

کراتین مونوهیدرات (مکمل های چربی سوز)

بهترین مکمل های برای کاهش وزن

بهترین مکمل های چربی سوز – کراتین

طبق گفته نویسنده “Natural Anabolic”، متخصص شناخته شده در رشته بدنسازی، کراتین مونوهیدرات جزو بهترین مکمل های چربی سوز در بدنسازی است. کراتین علاوه بر عضله سازی خاصیت فوق العاده ای در چربی سوزی و افزایش استقامت دارد. در فعالیت های شیمیایی در بدن کراتین، به عنوان کراتین فسفات به ماهیچه ها کمک می کند تا آدرنزین تری فسفات (ATP) را به طور موثر تر تولید و مصرف کنند(ATP سوخت مورد نیاز برای فعالیت سلول ها می باشد). این باعث میشود عضلات سخت در با هم درگیر شوند و شکست بیشتری در بین عضلات ایجاد شود و زمان تمرین را افزایش داده و در نهایت زمان ترمیم عضلات را کاهش داده است. یکی دیگر از اثرات طبیعی کراتین، این است که ماهیچه ها آب بیشتری را ذخیره می کنند که به معنای واقعی کلمه عضلات شما را از لحاظ جسمی بزرگتر می کند.

BCAAs (بی سی دبل آ)

بهترین مکمل ها برای کاهش وزن

مکمل های چربی سوز – بی سی دبل آ

BCAAs یا آمینواسیدهای شاخه دار می توانند نقش مهمی در رشد عضلات و کاهش چربی داشته باشند و جزیی از مکمل های چربی سوزی به حساب می آیند. لوسین، ایزولوسین و والین جز آمینواسیدهای شاخه دار هستند و به جای این که در کبد تجزیه شوند مستقیماً به‌عنوان انرژی در زمان تمرین توسط عضله مصرف می‌شوند. مصرف مستقیم در عضله تاثیرات مهمی برای بهبود عضلات دارد، زیرا BCAA ها (به ویژه لوسین) به عنوان یک ماشه آنابولیک، تحریک کننده سنتز پروتئین در عضله عمل می کنند. علاوه بر این BCAAs مانع ازبین رفتن عضلات در هنگام تمرین می شود و بدن را زود تر به طرف منبع بعدی برای دریافت انرژی که همان چربی می باشد سوق می دهد.

آرژینین

مکمل های چربی سوز برای کاهش وزن

بهترین مکمل های چربی سوز – آرژنین

اسید آمینه ای ال-آرژینین (L-Arginine) در بسیاری از مکمل های پرورش اندام به دلیل نقش آن به عنوان یک پیش ماده به اکسید نیتریک (NO) یافت می شود. اکسید نیتریک اجازه می دهد تا رگ ها بیشتر باز شوند و خون بیشتری به طرف عضلات حرکت کند. تحقیقات نشان می‌دهد که NO   به علت توانایی‌اش برای افزایش تجزیه و تحلیل چربی می‌تواند چربی سوزی را بیشتر کند. همچنین آرژنین، ترشح GH را به صورت چشم گیری افزایش می‌دهد که تجزیه و تحلیل چربی را نیز بیشتر می‌کند. تایید توانای آرژنین برای افزایش ازدست دادن چربی، مطالعه سال ۲۰۰۷ از یکی از دانشگاه آمریکا است که نشان داد ورزشکاران زنی که بمدت ۴ هفته ازمکمل‌های چربی سوز آرژنین استفاده می‌کردند، چربی بدنشان را از دست دادند، و بطور همزمان توده‌ی عضلانی ساختند، بدون آنکه تغییری در رژیم غذایی‌شان ایجاد شده باشد.

چای سبز و کافئین (مکمل های چربی سوز)

بهترین مکمل های چربی سوز برای کاهش وزن

بهترین مکمل های چربی سوز – چای سبز و کافئین

با توجه به کتاب راز های مکمل های خانگی (Homemade Supplement Secrets) ترکیبی از چای سبز و کافئین به شدت متابولیزم بدن را افزایش می دهد و باعث چربی سوزی می شود. عصاره‌ی چای سبز حاوی ترکیباتی است که بعنوان کاتچین شناخته می‌شوند. یکی از آنها به نام اپی گالوکاتچین گالات (EGCG)، مسئول بخش عمده‌ای از اثرات چربی‌سوزی چای سبز است. EGCG توانایی مهار آنزیمی را دارد که نوراپی نفرین (یک انتقال دهنده‌ی عصبی که در تنظیم سرعت سوخت و ساز و چربی سوزی ضروری است) را تجزیه می‌کند. با تجزیه آن بدن در مدت بیشتری در حالت چربی سوزی باقی خواهد ماند.

CLA (سی ال ای)

CLA ها خانواده ای از اسیدهای چرب موجود در محصولات حیوانی، از جمله گوشت و لبنیات هستند. CLA شامل اسید های چرب امگا ۶ است. آنها چربی غیر اشباع هستند. ظرفیت CLA برای کاهش میزان چربی بدن است و یکی از مکمل های چربی سوزی نام برده می شود. مکمل CLA می تواند تجزیه تحلیل چربی را افزایش دهد و تجمع اسید های چرب در بافت چربی را کاهش دهد؛ در یک مطالعه، شرکت کنندگان که به مدت ۱۲ هفته ۱٫۸ میلیگرم CLA مصرف کردند و به مدت۶۰ دقیقه سه بار در هفته به باشگاه رفتند، چربی بدنشان بدون اینکه وزنشان کاهش پیدا کند کم شده است.

امیدوارم این پست شما را بیشتر با مکمل های چربی سوز آشنا کرده باشد. شما رو دعوت به بازدید از پست های مرتبط مانند مواد غذایی ارزان برای عضله سازی و نکات مهم تغذیه ای می کنم. تیم تناسب طلایی آرزومند رسیدن شما به اهدافتان هست. 

نویسنده : محمدرضا نعیمی

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری علامت دار *

امکان استفاده از <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> تگ ها و ویژگی های: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*