مواد غذایی ارزان برای عضله سازی

مواذ غذایی ارزان و عضله ساز

در سایت تناسب طلایی پست های متعددی دربارهه تغذیه قرار داده ایم مانند مواد غذایی افزایش دهنده تستسترون و نکات تغذیه ای برای عضلات بیشتر  اما این پست شاید از لحاظ قیمت متفاوت باشد. پست مواد غذایی ارزان برای عضله سازی با این هدف تهیه کردیم که نشان بدیم میشه با هزینه های کم هم به هدفی که دنبالش هستیم برسیم. با اطلاع درباره میزان پروتئین برخی از مواد غذایی ارزان می توانید با مصرف روزانه این مواد، پروتئین مورد نیاز خود را تامین کنید.

پروتیئن یک ماده حیاتی است. مزایای بیشماری در اضافه شدن مواد پروتیئنه به رژیم غذایی شما وجود دارد که از جمله آنها میتوان به کاهش وزن و عضله سازی اشاره کرد. خوشبختانه، انتخاب های فراوان و خوشمزه ای برای ارضا نیاز پروتئینی ورزشکاران وجود دارد.

اگرچه، باوجود گرانی های اخیر، تهیه برخی از غذاهای پروتیئنه مانند گوشت گوساله، گوسفند یا فیله دشوار شده است. خبر خوب این است که بسیاری از مواد پروتئین دار وجود دارند که در مقایسه با مواد غذایی دیگر قیمت بالایی ندارند و افراد از طبقات مختلف جامعه توانایی تهیه آن ها را دارند. مواد غذایی ارزان برای عضله سازی شاید نقطه بهینه ای بین دریافت پروتین و هزینه ای می باشد که شما برای رسیدن به فیزیک مورد علاقه تان می کنید. در ادامه به ۵ مورد از مواد غذایی ارزان برای عضله سازی اشاره خواهیم کرد:

۱- تخم مرغ

مواد غذایی ارزان سرشار از پروتئین

مواد غذایی ارزان برای عضله سازی : تخم مرغ

اولین مواد غذایی ارزان برای عضله سازی را می توان به تخم مرغ اختصاص داد. نه تنها تخم مرغ ها سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و چربی های سالم هستند بلکه یک منبع سرشار از پروتئین نیز میباشند. یک تخم مرغ بزرگ حاوی ۶ گرم پروتئین است. اضافه کردن تخم مرغ به رژیم روزانه یک راه کارساز برای افزایش پروتئین دریافتی و همچنین یک استراتژی در جهت کاستن از کالری روزانه و کاهش وزن میباشد. مطالعات متعددی نشان داده اند که مصرف تخم مرغ در صبحانه باعث میشود افرادی که در رژیم هستند در طول روز کمتر احساس گرسنگی بکنند. همین مکانیزم نیز باعث کمتر شدن کالری مصرفی و در نتیجه کاهش وزن شود. روزی ۵ تخم مرغ بعد از تمرین برای دریافت پروتئین مورد نیاز توسط یک بدنسازکار و یا ورزشکار نیمه حرفه ای مناسب می باشد.

۲- تن ماهی

مواد غذایی ارزان سرشار از پروتئین

مواد غذایی ارزان برای عضله سازی : تن ماهی

ماهی یک منبع غنی پروتیئن میباشد و کنسرو آن نیز مستثنی از این ماجرا نیست. اگر ماهی تازه برای شما گران است، تن ماهی میتواند یک منبع جایگزین مناسب باشد. تقریبا هر کنسرو ماهی حدود ۲۰ گرم پروتئین باکیفیت دارد. علاوه براین، کنسرو ماهی شامل امگا-۳ میباشد که به کاهش وزن و جلوگیری از ریزش مو در ورزشکاران کمک میکند. اگرچه، تن ماهی مقداری مواد افزودنی از جمله جیوه دارد که مصرف زیاد آن ممکن است باعث بوجود آوردن مشکلات سلامتی جدی شود. بنابراین، توصیه ما به ورزشکاران این است که این ماده را حداکثر دو وعده در هفته استفاده کنند.

۳- ماست یونانی

مواد غذایی ارزان سرشار از پروتئین

مواد غذایی ارزان برای عضله سازی : ماست یونانی

اگرچه ماست یک منبع غنی پروتئینی میباشد اما ماست یونانی تقریبا دو برابر ماست معمولی پروتئین دارد. در واقع، هر ۲۲۴ گرم ماست یونانی حاوی ۱۷ گرم پروتئین میباشد. دو نکته دیگر که در رابطه با خرید ماست یونانی باید در نظر داشته باشید این است که در ابتدا سعی کنید این ماده را به صورت عمده و در بسته های بزرگتر بخرید تا به لحاظ مالی به صرفه باشد و بعد از آن هم در جهت جلوگیری از افزایش وزن از برندهایی خرید کنید که ماست یونانی آنها حاوی مقادیر کمتر شکر میباشد.

۴- عدس

مواد غذایی ارزان سرشار از پروتئین

مواد غذایی ارزان برای عضله سازی : عدسی

نه تنها عدس یک ماده غذایی ارزان است، بلکه منبعی سرشار از پروتئین میباشد. هر ۲۰۰ گرم عدس حاوی ۱۸ گرم پروتئین میباشد. عدس، همچنین، حاوی مقادیر بالای فیبر، آهن، پتاسیم و ویتامین B میباشد. عدس رو توی غذا های مختلف می تونید مصرف کنید ولی عدسی صبح رو بهتون حتما پیشنهاد می کنم امتحان کنید. در طی روز باعث افزایش انرژی و یک صبحانه پر از پروتئین برای شما خواهد بود.

۵- شیر

مواد غذایی ارزان سرشار از پروتئین

مواد غذایی ارزان سرشار از پروتئین : شیر

اگرچه بسیاری از افراد نسبت به شیر و کلا به لبنیات حساسیت دارند، اما شیر یک منبع آسان جذب پروتئین میباشد. یک فنجان شیر (۲۲۴ گرم) حاوی ۸ گرم پروتئین و مقادیر بالای ویتامین و مواد معدنی میباشد. شیر حاوی مقادیر بالای مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر است که به سلامت و قوت استخوان ها کمک میکند. راستی شیر قبل از خواب به شدت توصیه می شود.

 

 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری علامت دار *

امکان استفاده از <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> تگ ها و ویژگی های: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*